مهم ترین بخش از دکوراسیون داخلی یک آشپزخانه، کابینت است. استفاده از کابینت معمولا با توجه به سطح بودجه و سلیقه افراد انتخاب می شود و به دلیل تاثیری که در ظاهر آشپزخانه دارد باید با دقت و توجه کافی انتخاب شود. بسیاری از افراد به این فکر می کنند که بین کابینت های چوبی و ام دی اف کدام گزینه را انتخاب کنند. کابینت های چوبی و ام دی اف هر کدام دارای معایب و مزایایی هستند که با بررسی آن ها می توان درباره خرید این محصولات تصمیم درستی گرفت. کابینت های چوبی از طرح هایی برخوردارند که استفاده از آن ها باعث می شود آشپزخانه شما یک طرح کلاسیک و شیک داشته باشد.

ام دی اف نوعی از ورق ها هستند که از مصنوعات چوبی ساخته می شوند و از تنوع در طرح و مدل برخوردارند. دسترسی آسان در کنار قیمت مناسب از مزایای کابینت های  ام دی اف است. کابینت های چوبی به خاطر محدودیت در منابع دارای قیمت بالایی هستند و برای استفاده در آشپزخانه های بزرگ اصلا به صرفه نیست. در مقابل ام دی اف به دلیل مقرون به صرفه بودن طرفداران بسیاری دارد. با مجید شادمند همراه باشید.

آیا کابینت چوبی با ام دی اف فرق داره؟

در اصل کابینت های چوبی با کابینت های ام دی اف تفاوت دارند. یعنی کابینت هایی که با عنوان کابینت چوبی شناخته می شوند باید از چوب درختان تهیه شوند. چوب درخت به دلیل محدودیت در این منابع، دسترسی کمتر و قیمت بسیار بالایی که دارد کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا کابینت چوبی با ام دی اف فرق داره؟

برخی نیز کابینت های چوبی و ام دی اف را به دلیل شباهتی که به هم دارند، یکی می دانند. در واقع ورق های ام دی اف با الهام از طرح چوب ساخته شده اند. از مزیت های مهم کابینت چوبی می توان به طرح پذیری و مقاومت بالای آن اشاره کرد. به دلیل استحکام بسیار بالای چوب اغلب از آن برای ساخت مبلمان و سایر وسایل چوبی استفاده می شود.

برخی از معایب چوب در مقابل ام دی اف باعث شده است که استفاده از ام دی اف برای ساخت کابینت، گزینه بهتری باشد. چوب و محصولاتی که از آن تهیه می شوند معمولا در طولانی مدت در برابر رطوبت، مقاومت خود را از دست می دهند. کابینت های آشپزخانه مخصوصا قسمتی که در اطراف ظرفشویی نصب می شوند به طور مداوم در معرض رطوبت هستند و از این رو بهتر است که از کابینت چوبی حداقل در این ناحیه استفاده نشود.

چوب های طبیعی اگر مورد مراقبت قرار نگیرند نمی توانند در برابر حشرات و قارچ ها مقاومت داشته باشند، از مهم ترین حشراتی که چوب های طبیعی را تهدید می کند، موریانه است. از عوامل دیگری که باعث می شود چوب برای ساخت کابینت استفاده نشود این است که مقاومت آن در برابر انقباض و انبساط دمایی کم است و ممکن است ترک بخورد یا دفرمه شود به همین دلیل برای درب های کابینت نباید از چوب استفاده کرد.

جنس کابینت بهتره چی باشه ؟ چوب یا ام دی اف

 کابینت هایی که از ورق های ام دی اف ساخته می شوند به دلیل مزیت هایی که دارند نسبت به جنس چوب در اولویت قرار دارند. از مهم ترین ین مزایا می توان به موارد زیر اشاه کرد:

جنس کابینت بهتره چی باشه ؟ چوب یا ام دی اف

  • طرح پذیری

ام دی اف ها قابلیت طرح و نقش پذیری بسیار بالایی دارند.

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت

این گزینه برای انتخاب ام دی اف برای ساخت کابینت بسیار حیاتی است. نوع متریالی که برای ساخت کابینت آشپزخانه استفاده می شود باید در برابر رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار باشد. استفاده از این گزینه برای کابینت آشپزخانه یک گزینه مطمئن است. البته دقت داشته باشید که ورق های ام دی اف دارای درجه های کیفی متنوعی هستند از این رو در انتخاب برند و فروشگاه ارائه دهنده این محصول باید دقت کنید.

  • قیمت مناسب

این گزینه زمانی که قصد دارید یک آشپزخانه بزرگ را کابینت کنید بسیار مورد توجه است. به نسبت چوب طبیعی استفاده از ام دی اف بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است. ورق های ام دی اف دارای انواع بسیاری هستند و با توجه به بودجه ای که دارید می توانید کابینت مورد نظر خود را سفارش دهید. ام دی اف دارای ویژگی هایی است که این ویژگی ها استفاده از آن را برای استفاده به جای چوب مناسب می کند. ام دی اف های هایگلاس از جدیدترین انواع ام دی اف محسوب می شوند که به دلیل زیبایی و مقاومت بسیار بالایی که در برابر حرارت و رطوبت دارند بسیار محبوب هستند.