MDF تخته فیبر با چگالی متوسط است که در صنایع ساخت المان های چوبی نظیر سرویس خواب، کمد، کابینت و ... بکار گرفته می شود. در ابتدای ورود این محصول به ایران، محصولات موجود در بازار همه از طریق کشورهای دیگر تامین می شدند تا اینکه با گذر زمان و ورود صنعت گران ایرانی به این عرصه، سهم بزرگی از بازار این محصول در اختیار تولید کنندگان داخلی قرار گرفت. به طوریکه در حال حاضر تعداد برندهای معتبری که در این زمینه فعالیت می کنند قابل توجه است. قیمت مناسب در مقابل کیفیت مطلوب دلیل برتری محصولات ایرانی نسبت به نمونه های مشابه خارجی است. این در حالی است که شاید در ابتدا بیشتر مصرف کنندگان به دنبال تهیه ام دی اف ترک برای مصارف خود بودند.

قدمت و وسعت کارخانه های تولید کننده ام دی اف با یکدیگر برابر نیست و برخی از صنعتگران سابقه طولانی در این رابطه دارند. قطعاً محصولات تولید شده موجود در بازار نیز از کیفیت های متفاوتی به فراخور دانش و تجربه تولید کننده خود برخوردارند. لذا بهتر است متقاضیان خرید ام دی اف در گام نخست با بزرگ ترین و خوشنام ترین تولیدکنندگان MDF آشنا شوند تا محصولی زیبنده ایرانی را به دست مصرف کننده نهایی برسانند.

بزرگترین کارخانه ام دی اف ایران کدام است؟

بزرگترین کارخانه ام دی اف ایران کدام است؟

ام دی اف محصولی پر کاربرد در زمان کنونی است. لذا کارخانه های زیادی برای تامین این ماده اولیه احداث و راه اندازی شده اند. این کارخانه ها را می توان به راحتی در جای جای ایران پیدا کرد. اما نکته ای که باعث وجود افتراق بین تولید کنندگان می شود، محصول خروجی خط تولید است. واضح است که مشتریان به دنبال محصولات با کیفیتی هستند که با قیمت مناسب تر به دست آنها می رسد. لذا مشتریان ام دی اف برای خرید اقلام مورد نیاز خود، محدوده های زمانی و مکانی را نادیده می گیرند و به دنبال خرید از کارخانه های معروف تر می روند. به همین علت است این مجموعه ها روز به روز رونق بیشتری یافته و شکوفاتر می شوند.

گروه صنعتی پویا، کارخانه لوح سبز، چهلستون، اکسترا، شرکت شیر پاک چوب، ایزوفام، فرامید،  آریانا، آرتا پرس،  آسیا چوب البرز، رادوود، هانکس، نایس تاپس و شرکت احسان کار تنها نام تعدادی از کارخانه های مطرح در تولید ام دی اف در ایران است که بیشتر از رقبا به شهرت دست یافته اند. با کمی گشت و گذار در بازار می توان محصولات کارخانه های نوظهوری را یافت که تولیدات آنها با این برندها برابری می کند اما هنوز فرصت معرفی به تولیدکنندگان محصولات چوبی را نیافته اند. بهتر است برای افزایش رشد اقتصادی جامعه با میدان دادن به این مجموعه های تولیدی، باعث بروز خلاقیت های نهفته در دل جامعه شویم تا شاهد رشد چشمگیر رفاه و آسایش هم میهنان خود باشیم. اعتماد به تولیدکنندگان داخلی علاوه بر خودکفایی حس غرور را نیز در مردم زنده می کند و پارامتری مثبت محسوب می شود.

3 کارخانه بزرگ ام دی اف ایران

3 کارخانه بزرگ ام دی اف ایران

از بین کارخانه های ذکر شده در بخش قبل، 3 کارخانه بزرگ تر هستند. گروه صنعتی آرتا در نمین البرز یکی از کارخانه های بزرگ تولید ام دی اف در سطح کشور است که با یک هزار میلیارد تومان راه اندازی شده است و برای 600 نفر از افراد سامن در این شهر ایجاد شغل نموده است. میزان تولیدات این مجموعه صنعتی به اندازه 30 درصد نیاز کشور به MDF است و در چشم انداز بلند مدت برای این کارخانه صادرات این محصول نیز در نظر گرفته شده است. 

اکسترا تولید کننده دیگر ام دی اف در ایران است که به عنوان یک واحد بزرگ اقتصادی در کشور نقش آفرینی می کند. تولیدات این مجموعه رقبای قدر قدرتی برای برندهای خارجی هستند. در این کارخانه بخش R&D فعالیت خوبی داشته است و شاهد عرضه محصولات بسیار با کیفیت با تنوع در طرح و رنگ در میان تولیدات این مجموعه هستیم. آرین سینا نیز مجموعه تولید کننده دیگری است که مشغول به فعالیت در این حیطه است. قیمت مناسب محصولات تولید شده در این کارخانه توانسته است موجب برتری آن بر رقبا گردد. 

سه کارخانه بزرگ فعال در زمینه تولید و عرضه ام دی اف در این بخش معرفی شده اند، که شما می توانید محصولات این کارخانه ها را از طریق سایت مجید شادمند خریداری نمایید.