امروزه استفاده از ورق های ام دی اف رونق بسیاری پیدا کرده است و از آن ها برای ساخت کابینت، کمد، جا کفشی و ... استفاده می شود. در واقع ورق های خام ام دی اف کاربرد گسترده ای دارند از این رو اطلاع از ابعاد آن ها برای مصرف کنندگان بسیار حائز اهمیت است، برای ساخت محصولات چوبی ابعاد هر ورق ام دی اف در محاسبه تعداد ورق های مورد نیاز کاربرد دارد و قبل از تهیه ورق ام دی اف بهتر است نسبت به متراژ هر ورق آشنایی داشته باشید. ورق های ام دی اف بسته به عوامل مختلف در سایزهای متفاوتی تولید می شوند در واقع ورق های ام دی اف انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای ابعاد متفاوتی هستند.
اغلب ورق های ام دی اف بر اساس استانداردهای جهانی با ابعاد مشخصی تولید می شود اما برخی از تولید کنندگان بسته به عوامل مختلفی انواع ورق ام دی اف را با سایزهای متفاوتی تولید و به بازار عرضه می کنند از این رو اطلاع از ابعاد ورق ام دی اف بسیار حائز اهمیت است. ضرب کردن طول و عرض ورق ام دی اف در هم ساده ترین روش برای بدست آوردن متر مربع ورق ام دی اف است به عنوان مثال ورق ام دی افی که ابعاد آن 365 در 180 است تقریبا شش و نیم متر مربع است. برای استفاده از ورق های ام دی اف باید آن ها را به ابعاد مورد نیاز برش زد با این تفاسیر بهتر است قبل از استفاده بدانید هر ورق ام دی اف چند متر مربع است تا بر اساس اندازه آن بسته به نیاز خود ورق ام دی اف تهیه کنید.

وزن هر متر مربع ورق ام دی اف

وزن هر متر مربع ورق ام دی اف

طبق استانداردهای ملی و بین المللی مقدار استانداردی برای وزن هر متر مربع ورق ام دی اف تعیین نشده است و اغلب بر اساس دانسیته ورق ام دی افی که تولید می شود وزن ورق را محاسبه می کنند. از این رو نمی توان وزن هر متر مربع ورق ام دی اف را به صورت ثابت عنوان کرد. با این تفاسیر وزن هر متر مربع ورق ام دی اف بسته به سایز آن با توجه به دانسیته خام محاسبه می شود. به عنوان مثال اگر سایز ورق ام دی اف 3660* 1830* 16 میلی متر باشد وزن آن تقریبا 73 تا 75 کیلوگرم خواهد بود. وزن هر متر مربع ورق ام دی اف برای نشان دادن مقاومت، تراکم و کیفیت محصول بسیار حائز اهمیت است.
از این رو بیشتر افراد برای تهیه ورق ام دی اف وزن آن را در نظر می گیرند و اغلب ورق های ام دی افی که وزن مخصوص بالاتری را دارند انتخاب می کنند؛ زیرا در حین کار و برش تکه تکه نمی شوند و کاربرد گسترده تری دارند. مهم ترین عاملی که در وزن ورق ام دی اف تاثیر دارد میزان ضخامت آن است، ضخامت ورق های ام دی اف موجود در بازار از 3 میلیمتر تا 25 میلیمتر هستند و هر فرد متناسب با کاربرد خود می تواند بهترین ضخامت را انتخاب نماید. با توجه به این موضوع می توان نتیجه گرفت هر چه ضخامت ورق ام دی اف کمتر باشد وزن هر متر مربع آن نیز کمتر خواهد بود.
بیشترین وزن مخصوصی که هر ورق ام دی اف می تواند داشته باشد 800 کیلوگرم بر متر مکعب است، این وزن بر اثر افزایش فیبر و فشار هنگام تولید و چسب ایجاد می شود و همین امر قابلیت استفاده از این نوع ورق ها را افزایش می دهد. در کل به ازای هر متر مکعب وزن ورق ام دی اف باید 600 تا 800 کیلوگرم باشد.

مشخصات فنی ورق ام دی اف

مشخصات فنی ورق ام دی اف

ورق ام دی اف بسته به شرکت تولید کننده دارای مشخصات فنی متفاوتی است که هر کدام از این شرکت ها بسته به نیاز مشتری، استانداردهای مورد استفاده، تجهیزات و ... ورق های ام دی اف را با مشخصات متفاوتی تولید و به بازار عرضه می کنند. مشخصات ورق های ام دی اف داخلی و خارجی نیز با هم تفاوت دارند؛ به عنوان مثال سایز ورق های ام دی اف ایتالیایی اغلب 4100 * 2100 است که با ضخامت های 3 تا 38 میلی متری تولید می شوند با این تفاسیر مشخصات فنی ورق ام دی اف بسته به عواملی مانند برند تولید کننده، روش تولید، ضخامت و ... متفاوت است. علاوه بر این ورق ام دی اف انواع مختلفی دارد که بسته به نوع آن می تواند کاربرد متفاوتی داشته باشد. شما می توانید انواع ورق ام دی اف را به همراه مشخصات آن در سایت مجید شادمند مشاهده و خریداری نمایید.