کابینت یکی از اصلی ترین لوازم خانه و آشپزخانه محسوب می شود.  وقتی برای خرید یا اجاره به خانه ای قدم می گذارید اولین موردی که  جلب توجه می کند و روی نظر شما  برای خرید یا اجاره آن تاثیر می گذارد، کابینت و جنس آن ها است. اصولاً رنگ کابینت ها رنگ چیدمان لوازم آشپزخانه را مشخص می کند. پس می توان گفت کابینت محوری ترین جز آشپزخانه است. خوشبختانه امروزه کابینت ام دی اف درجنس، طرح و رنگ های مختلف تولید و روانه بازار می شود و جای کابینت های فلزی قدیمی را در خانه ها پر کرده است.

در این مقاله به مشخصات کابینت آشپزخانه ام دی اف و مزایای استفاده از آن ها اشاره می کنیم. اگر قصد خرید کابینت آشپزخانه ام دی اف با قیمت مناسب و کیفیتی بی نظیر را دارید، با مجید شادمند همراه باشید.

مشخصات کابینت ام دی اف

ام دی اف مخخف واژه تخته فیبر با چگالی است که از خورده های چوب تولید می شود. البته دما و فشار بالا عاملی است که باعث استحکام این خورده چوب ها می شود. ورقه ام دی اف به علت سطح صاف و صیقلی خورده ای که دارند،  بهترین گزینه برای ساخت کابینت به شمار می آیند، چرا که دیگر نیاز به سیقل خوردن و صاف کاری ندارند. ام دی اف یکی از پرکاربردترین ورقه های تولید کابینت است که از لحاظ جنس و رنگ به دسته های مختلفی تقسیم می شود. علاوه بر این بعضی از کابینت ها با روکشی متفاوت از جنس ورقه ام دی اف تولید می شوند که به دوام و زیبایی کابینت ها کمک می‌کند.

مشخصات کابینت ام دی اف

کابینت آشپزخانه ام دی اف در دو نوع مات و براق تولید و عرضه می شود. البته انواع کابینت ام‌دی‌اف نیز با روکش های متفاوت وجود دارند که به شرح زیر هستند:

  • کابینت آشپزخانه ام دی اف روکش لمینت

  • کابینت آشپزخانه ام دی اف روکش ممبران

  • کابینت آشپزخانه ام دی اف روکش چوب

  • کابینت آشپزخانه ام دی اف روکش پلکسی گلس

  • کابینت آشپزخانه ام دی اف روکش UV

مواد اولیه تولید کابینت ام‌‌دی‌‌اف نوعی ورق چوبی مصنوعی است که از ترکیب خورده چوب و رزین تولید می شوند.

مزایای کابینت ام دی اف

مزایای کابینت ام‌دی‌اف به شرح زیر است:

تنوع در طرح و رنگ 

از رایج ترین دلایل انتخاب کابینت آشپزخانه ام دی اف تنوع در طرح و رنگ این نوع کابینت است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که بنا به سلیقه و لوازم منزل و آشپزخانه خود رنگ کابینت را انتخاب کنید.

هزینه پایین

مقرون به صرفه بودن کابینت های ام دی اف از مزایای برجسته آن ها است. استفاده از فیبرهایی چوبی و رزین باعث شده قیمت کابینت های آشپزخانه ام دی اف نسبت به سایر مدل ها کمتر باشد. حال اگر قصد تعویض و جایگزینی کابینت های قدیمی منزل خود با هزینه و قیمت مناسب را دارید، کابینت ام دی اف بهترین گزینه پیش روی شما است.

whats mdf cabinet2

مقاومت بالای کابینت ام دی اف

اگر محیط زندگی شما فضای مرطوبی دارد، کابینت ام‌دی‌اف با دوام بالا در برابر رطوبت گزینه مناسبی برای شما محسوب می شود. برخلاف کابینت های چوبی، این نوع کابینت مستعد تاب برداشتن و انحراف نیست. رطوبت بالا موجب انحراف کابینت های چوبی می شود و در آن ها تاب ایجاد می کند. در این شرایط کابینت ام‌دی‌اف جایگزین ایده آلی برای شما محسوب خواهد شد. زیرا در هوای مرطوب آسیب ندیده و شکسته و خمیده نمی شود.

تمیز شدن بدون نیاز به شوینده های قوی 

سطح این کابینت از ورقه ای نازک به نام وینیل ساخته شده است که این امر سبب می شود بتوانید بدون نیاز به شوینده های شیمیایی و تنها با یک اسفنج خیس لک ها و غبار را از روی کابینت ها پاک کنید. البته ذکر این نکته ضروری است که برای پاک کردن لکه های قدیمی روی اسفنج یا دستمال خیستان کمی پاک کننده اسپری کنید که خیالتان از بابت پاک شدن لکه ها راحت شود. بعد از این کار با پارچه ای سطح کابینت را کاملا خشک کنید. مقاومت در برابر ضربه، فشار و همچنین طول عمر بالا از دیگر مزایای کابینت های ام دی اف است.

کلام آخر

کابینت ام دی اف با عرضه شدن در بازار به سرعت جای کابینت های فلزی و زنگ زده موجود درآشپز خانه ها را گرفته و به خانه های ایرانی رنگ و جلای دیگری بخشیده است. قیمت پایین و مزایای دیگری که گفته شد باعث می شود که این کابینت ها پر کاربردترین نوع کابینت در بازار باشد و گوی سبقت را از رقبای خود برباید.