چوب لترون واژه آشنا در صنعت کابینت سازی است. با این حال بسیاری از افراد شناخت کاملی نسبت به این چوب ندارند. البته چنین امری کاملا طبیعی است، چرا که تخصص آن ها کابینت سازی نیست! با این وجود توصیه می کنیم که قبل از خرید و سفارش کابینت کمی در خصوص انواع مختلف چوب تحقیق کنید و با دستانی پر به سراغ سفارش دهنده ها بروید. مهندس مجید شادمند در کنار شما است که بهترین و شیک ترین کابینت ها را با قیمتی مناسب طبق سلیقه و نظر شما طراحی و تولید نماید. از شما دعوت می کنیم که در این مقاله همراه ما باشید و با چیستی این مدل از چوب آشنا شوید.

ویژگی های چوب لترون

لترون از خرده های چوب تهیه و تولید می شود. لترون ها بر اساس اندازه و سایز خرده های چوب به سه نوع سایز ریز، متوسط و درشت در بازار توزیع خواهند شد که هر یک از این ها کاربرد و ویژگی منحصر به فردی دارد. این روکش کاغذی به افتخار تولید کننده آن با این نام شهرت یافته است. از این چوب به عنوان روکش نیز استفاده می کنند. لترون در انواع طرح دار و بدون رنگ موجود است که در زیر سازی رنگ یا پوشش ام دی اف به کار برده می شود. برخی از روکش های لترون نفوش برجسته ای مانند تار و پود یا رگه های چوبی دارند و برخی دیگر ساده و بدون طرح هستند. چوب لتورن ویژگی های حائز اهمیتی دارد؛ ویژگی هایی که موجب کاربرد بالای آن در صنعت کابینت سازی و چوب شده است.

ویژگی های چوب لترون

برخی از این ویژگی ها به شرح زیر هستند:

  • قیمت: لترون ارزان ترین روکشی است که در بازار یافت می شود.

  • چگالی: چگالی و وزن لترون بسیار پایین تر از ملامینه و ام دی اف است.

  • مقاومت در برابر رطوبت، خش و حرارت: لترون مقاومت پایینی در برابر رطوبت و حرارت دارد. علاوه بر آن باید در نگهداری لترون دقت داشت که لکی روی آن قرار نگیرد.

  • ظاهر چوب لترون: لترون ظاهری زیبا و جذاب دارد که سازه های حاصل از آن ظاهری فوق العاده خواهند داشت.

  • تنوع طرح و رنگ: لترون ها در طرح و رنگ های مختلفی قابل طراحی و تولید هستند. بنابراین با خیال راحت می توانید طرح مورد نظرتان را داشته باشید.

  • قابلیت ابزار خوری: قابلیت برش خوری و ماشین کاری چوب ها اهمیت بالایی دارد که لترون از این آزمون نیز سر بلند بیرون آمده است.

کاربرد های متنوع چوب لترون

چوب لترون انواع مختلفی دارد که بر حسب ویژگی هایش در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله رایج ترین لترون های موجود در بازار ملامینه است. بسیاری با این سوال مواجه می شوند که لترون چه تفاوتی با ام دی اف دارد. در پاسخ به این سوال باید توضیح بدهیم که خرده چوب های تشکیل دهنده لترون درشت تر از ام دی اف هستند. به همین خاطر است که تراکم لترون کمتر از ام دی اف گزارش می شود. 

کاربرد های متنوع چوب لترون

چوب های لترون کاربردهای فراوانی دارند و علاوه بر کابینت سازی در سایر قسمت های خانه مورد استفاده قرار می گیرند. این محصول در کیفیت های متعددی با فرمت های متفاوتی از برش یافت می شود. به همین خاطر می تواند جوابگو بسیاری از نیازها صنعت چوب باشد. از جمله این صنایع می توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • مبلمان

  • سرویس خواب

  • طراحی دکوراسیون داخلی برای روکش های دیوار

کلام آخر

چوب لترون از جمله چوب های رایج مورد استفاده در صنایع مختلف و مرتبط با چوب است که در متن فوق سعی کردیم به طور کامل به معرفی آن و کاربردهایش بپردازیم. این چوب در کیفیت های متفاوتی با قیمت های متنوعی برای صنایع مختلف به فروش می رسد. مهندس مجید شادمند در کنار جمعی از بهترین مهندسین و تکنسین ها با افتخار اعلام می دارد که مصالح مورد نیاز برای صنایع مختلف چوب را با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب به فروش می رساند. پیشنهاد می دهیم که قبل از هر اقدامی با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید و برای ساخت کابینت هایی بادوام و زیبا با آن ها مشورت کنید. کابینت ها نقش بسیار پر رنگی را در خانه ایفا می کنند که به طور معمول برای چندین سال مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین کابینت های خود تنها به متخصصین این امر بسپارید.