انجمن تولیدکنندگان ام دی اف در سال 1389 به وجود آمد تا بتواند با رعایت دستورالعمل های مندرج در اساسنامه خود، منافع اعضا را حفظ نماید. این انجمن با به وجود آوردن استراتژی واحد بین اعضا سعی در بهبود وضعیت ایشان دارد. به طور کلی اهداف اصلی انجمن تولید کنندگان MDF عبارت است از:

  • استیفای حقوق اعضای انجمن و کوشش جهت به ثمر رساندن خواسته ها و درخواست های مشروع ایشان
  • تحقیق در مورد مسائل به وجود آمده و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز جهت بررسی آن ها
  • شناخت نیازهای اعضای انجمن و اولویت بندی آن ها
  • انجام برنامه ریزی جهت تامین به موقع نیازهای صنفی اعضا و گسترش فعالیت های این گروه با استفاده از آموزش های نوین
  • شناسایی و انتقال تکنولوژی های روز و انتقال فن اوری های نوین مورد نیاز برای گسترش صنعت
  • کوشش جهت افزایش کیفی محصولات تولید شده توسط اعضا و بالا بردن سطح مهارت کارگران و نیروی انسانی
  • ایجاد کارگروه ها، کمیته ها و کمیسیون های تخصصی برای پیشبرد بهتر فعالیت ها و امور انجمن
  • برپایی نمایشگاه های تخصصی ملی و یا بین المللی
  • به وجود آوردن یک مرجع معتبر برای اطلاع رسانی مطالب مرتبط مورد نیاز

با ما در این مطلب از سایت مجید شادمند همراه باشید. 

انجمن تولید کنندگان ام دی اف

اهمیت انجمن صنفی تولید کنندگان ام دی اف

ضرورت وجود انجمن تولید کنندگان ام دی اف برای فعالان در این زمینه کاملا واضح و آشکار است. چرا که با به وجود آمدن این مرجع قانونی تخصصی، مسیر راه بر همگان مشخص می گردد و از بروز آشفتگی ها در بازار جلوگیری می شود. وجود اتحاد در میان اعضای یک صنف هم باعث راحتی مصرف کنندگان می شود و هم از به وجود آمدن اختلال در نظام تولید و توزیع جلوگیری می کند. مدیران انجمن صنفی تولید کنندگان ام دی اف با آگاهی دقیق از دغدغه ها و مشکلات تولید کنندگان و با پیگیری امور از طریق مراجع ذی صلاح، مانع از تضییع حقوق اعضای خود می شوند و با حل معضلات به وجود آمده در میان اعضا امید آفرینی می نمایند.
اعضای این انجمن اغلب از افراد پر قدرت مجموعه انتخاب می شوند و به همین علت این گروه با آگاهی از نیازهای همکاران خود به دنبال پاسخگویی به مشکلات موجود به صورت دقیق و علمی هستند و با وارد کردن به موقع دستگاه ها و لوازم مورد نیاز داخل کشور با استفاده از آخرین ورژن روز دنیا، به بهترین نحو ممکن مسائل را حل می کنند.
ورود اعضای جدید به جمع تولیدکنندگان یک محصول گاهی باعث بروز اختلاف نظرهایی می گردد که با وجود انجمن ها این مسائل به حداقل ممکن می رسد. چرا که چارچوب مشخصی برای رعایت تمام اعضا از پیش تدوین شده است و همگان با احترام به آن از به خطر افتادن منافع دیگر اعضا ممانعت می کنند. در نتیجه بزرگ شدن دایره تولید کنندگان مخاطره آمیز نخواهد بود و اعضای قدیمی از حضور رقیب جدید استقبال خواهند نمود. چرا که رقابت در هر زمینه ای باعث رشد و شکوفایی بیشتر می گردد که این امر آرزوی همه فعالان اقتصادی و تولید کنندگان است.

اهمیت انجمن صنفی تولید کنندگان ام دی اف

معرفی انجمن تولید کنندگان ام دی اف

انجمن تولید کنندگان ام دی اف متشکل از افرادی است که با اهداف واحد و مشترک در مکان خاصی گرد هم آمده اند تا با وضع قوانین، مقرارت و دستورالعمل های اجرایی، تکلیف اعضا و حقوق و وظایف آن ها را مشخص کنند. وجود این انجمن سبب توسعه برنامه های تدوین شده می گردد و تداوم اجرای طرح های در دست اقدام را آسان می سازد. لذا فعالیت های انجمن تولید کنندگان MDF در نهایت منجر به بهتر شدن وضعیت حقوقی و رفاهی اعضا می شود.
تاسیس و راه اندازی انجمن صنفی برای تولیدکنندگان ام دی اف را می توان یکی از اصلی ترین و اساسی ترین کارهایی دانست که باید برای بهبود پیشبرد اهداف این گروه انجام شود. چرا که این تشکل با جلب حمایت دیگر نهادهای دولتی و خصوصی زمینه پیشرفت فعالیت ها و طرح های اعضای خود را فراهم می کند. با تشکیل انجمن های صنفی یک جبهه واحد در مقابل کل جهان به وجود می آید و با وضع قوانین و مقرارت رفتاری یکتا از بروز دوگانگی ها جلوگیری می شود. ارائه آموزش های لازم به اعضا و جذب اعضای تازه وارد از دیگر فواید انجمن های صنفی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.