از تخت های ملامینه و ام دی اف در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شود. در پاسخ به این سوال که تخت ملامینه بهتر است یا ام دی اف باید اطلاعاتی درباره ویژگی ها و خصوصیات این دو محصول داشته باشیم تا بتوانیم آن ها را به درستی مقایسه کنیم. در انتخاب اینکه تخت ملامینه بهتر است و یا ام دی اف ممکن است حتی نظرات کارشناسان نیز متفاوت باشد. نوع نیاز و بودجه شما می تواند مشخص کند که کدام گزینه برای شما مناسب تر است. هر کدام از این دو محصول دارای مزایا و معایبی هستند که باید هر کدام را به درستی بررسی کرد و سپس با توجه به نیاز نسبت به خرید اقدام نمود. ورق های ام دی اف و ملامینه از مهم ترین و با کیفیت های ورق های چوبی موجود در بازار محسوب می شوند که استفاده از آن ها دارای بازار رقابتی بالایی است.

مقایسه ورق MDF و ملامینه برای تخت

وزن
از جمله ویژگی های مهم در انتخاب نوع ورق برای ساختن تخت، وزن آن است. هر چه تراکم ورق ها بیشتر باشد وزن آن ها نیز بیشتر است. ورق های ام دی اف به طور کلی نسبت به ورق های ملامینه دارای تراکم و وزن بیشتری است.

مقایسه ورق MDF و ملامینه برای تخت

مقاومت نسبت به رطوبت

هر دوی این گزینه ها در برابر رطوبت می توانند مقاومت خوبی از خود نشان دهند. ورق های ام دی اف نیز اغلب دارای روکش ملامینه هستند که همین موضوع باعث می شود به نسبت دارای مقاومت بالایی نسبت به رطوبت باشند.

مقاومت نسبت به حرارت

ورق هایی که دارای روکش ملامینه هستند ممکن است در برابر حرارت عملکرد خوبی نداشته باشند. همین موضوع باعث می شود استفاده از ورق های ام دی اف با روکش ملامینه گزینه بهتری برای استفاده در شرایطی با حرارت بالا محسوب شود.

قابلیت برش خوردن

ورق هایی با تراکم بالاتر قابلیت برش خوردگی راحت تر نیز دارند. ام دی اف نسبت به ورق های ملامینه از تراکم و وزن بیشتری برخوردار است و همین موضوع سبب می شود که این محصول به راحتی برش داده شود.

مقاومت در برابر شل شدن پیچ

اگر از ام دی اف های درجه یک و بی کیفیت استفاده شود ممکن است بعد از مدتی این محصول در برخی از قسمت ها دچار خمیدگی و شل شدن پیچ و مهره های وصل به آن شود.

مقاومت در برابر لکه

هر دوی این محصول ها به طور تقریبا یکسانی در برابر لکه از خود مقاومت نشان می دهند.

ویژگی های ورق ام دی اف

ویژگی های ورق ام دی اف

از جمله ویژگی ها و مزایای ورق های ام دی اف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سطح صاف و یکنواخت

ورق های ام دی اف برای تبدیل به اشیا مختلف و مصارف دکوری باید دارای سطحی صاف و یکنواخت باشند.

زیبایی ظاهری

ام دی اف بسیار به چوب شبیه است و ظاهری لوکس و زیبا دارد. در ساخت بسیاری از وسایل و اشیا از ام دی اف به دلیل ظاهر زیبا و شیکی که دارد استفاده می شود.

برتری نسبت به چوب طبیعی

استفاده بیشتر از ام دی اف نسبت به چوب به دلیل نداشتن گره، ترک و ... است. قابلیت شکل پذیری این محصول نسبت به چوب بسیار بالاتر است و به راحتی می توان آن را برای ساختن اشیا، فرم داد.

ویژگی های ورق ملامینه

ورق های ملامینه به دلیل روکشی که دارند به این نام، نامگذاری شده اند. ملامین در واقع نوعی روکش است که از رزین گرما سخت و فرمالدئید ساخته می شود و به عنوان روکش برای مغزی های چوبی از آن استفاده می شود. ورق های ملامینه دارای ویژگی های هستند که به برخی از مهم ترین آن ها می پردازیم:

ویژگی های ورق ملامینه

مقاومت در برابر حرارت و گرما

مقاومت بالای ورق های ملامینه باعث شده است که از این محصول در مکان هایی که حرارت بالا دارند و یا در شرایط آب و هوایی بسیار گرم بتوان استفاده کرد.

مقاومت در برابر رطوبت

ورق هایی که دارای روکش ملامینه هستند در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند. سطح ورق های ملامینه باید سالم و بدون خط و خش باشند.

مقاومت نسبت به خط و خش

نمونه های با کیفیت ورق های ملامینه نسبت به خط و خش مقاومند و سطحی صاف و صیقلی دارند.

مقاومت در برابر حشرات

ورق های های ملامینه باعث مقاومت هسته ام دی اف و یا نئوپان در برابر حشرات و قارچ ها می شود.
شما می‌توانید برای خرید انواع ورق ام دی اف یا ملامینه را از طریق سایت فروشگاهی مجید شادمند اقدام نمایید و خیالاتان از بابت کیفیت ورق ها باشد. با یک بار خرید از ما مشتری دائمی ما خواهید شد.