امروزه با پیشرفت در صنایع مختلفی همچون کابینت سازی و وسایل چوبی تغییر شگرفی در زندگی انسان رخ داده و شرکت‌های مختلفی توانسته‌اند از ضایعات کاغذ و چوب جهت راحتی انسان و با قیمت پایین تری نسبت به سایر مواد در دسترس ترکیبی به نام ام دی اف را به وجود آورند. این ترکیب از مقاومت بالایی در برابر ضربه و عمر طولانی تری نسبت به سایر موادی که برای ساخت صنایع چوبی به کار می‌رود برخوردار بوده و ضخامت بالایی در هنگام فرسایش یا نفوذ پذیری در برابر حرارت و پوسیدگی دارد. ‏ام دی اف بیشتر با استفاده از مواد بازیافتی همچون کاغذهای باطله یا خرده‌های چوب غیر قابل استفاده که در کارگاه‌های کابینت سازی جمع آوری شده‌اند ساخته می‌شوند.
معمولاً ماده اصلی آن بر پایه نئوپان بوده و باعث ضخامت بالای این چوب در برابر ضربه و سایر عوامل تاثیر گذار می‌گردد. از این چوب بیشتر در مبلمان و ساخت وسایل تزیینی برای هرچه زیباتر کردن محیط خانه یا شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما با خرید محصولات چوبی که ماده اصلی تشکیل دهنده آن ام دی اف بوده، باعث حمایت از تولیدکنندگان ایرانی و رونق محصولات چوبی می‌شوید. اغلب کارخانه داران ایرانی برای پیشرفت و فروش بیشتر، محصولات ام دی اف خود را به بازار خارج از کشور ارسال کرده و توانسته‌اند از این طریق به درآمد بالایی برسند.

ام دی اف چگونه ساخته میشود

ام دی اف چگونه ساخته میشود

در واقع محصولات ام دی اف برای کمک به محیط زیست و جلوگیری از قطع کردن درختان با مواد بازیافتی تولید شده و برای زیبا کردن محیط داخل منزل شما با هزینه‌ای اندک ولی طول عمر بالا این محصولات نصب و مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات مقاومت بالایی در برابر مواد شوینده دارند و می‌توانید برای سالیان طولانی از محصولات ام دی اف در خانه خود یا محل کار استفاده کرده و با هزینه اندکی که برای زیباتر کردن محیط پرداخت می‌کنید باعث صرفه جویی در هزینه‌های مصرفی خود شوید.
ام دی اف با استفاده از فشار و ذرات چوب در دمای بالا به وجود می‌آید. طی کردن این فرآیند نیاز به دستگاه‌های مجهزی همچون خردکن ریز و الک داشته تا مواد اولیه با یکدیگر یکدست و ترکیب شوند. پس از آن ذرات چوب را به خوبی توسط دستگاه شستشو می‌دهند تا فلزات و مواد ناخالص از آنها جدا شود. پس از آن مواد و الیاف چوبی برای فشرده شدن در دستگاه پرس با پارافین و چسب چوب جهت مقاومت بالا در برابر آب ترکیب می‌شوند. این ذرات چوب باعث ایجاد طرح زیبایی بر روی ام دی اف شده و شما از این ترکیب فوق العاده می‌توانید برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه یا منزل خود استفاده کنید.

طریقه فروش ام دی اف

طریقه فروش ام دی اف

ام دی اف معمولاً در ورقه‌های بزرگ و نازکی به فروش می‌رسد و اکثر افرادی که در این کار مهارت و تبحر کافی را دارند برای ساخت مبلمان یا کابینت در آشپزخانه‌ها از ام دی اف استفاده کرده و باعث به وجود آوردن محیطی دلنشین در منزل‌تان خواهد شد. ورقه‌های ام دی اف در عرضه مستقیم از کارخانه قیمت چندان بالایی در مقایسه با بازار نداشته و می‌توان برای تهیه این ورقه‌ها به صورت مستقیم به کارخانجات تولید ام دی اف مراجعه کرده و با قیمت پایین تری نسبت به بازار این ورقه‌ها را خریداری کنید. این ورقه‌ها معمولاً از مقاومت بالایی در برابر مواد شوینده و آب برخوردار هستند و عمر بسیار بالایی دارند.
علاوه بر این شما می‌توانید برای پروژه‌های بزرگ در شهرهای مختلف کشور از این ورقه‌های مقاوم خریداری و جهت نصب کابینت یا تغییر دکوراسیون منزل از آن‌ها استفاده نمایید، ورقه‌های ام دی اف به صورت نازک و انعطاف پذیر هستند که می‌توان از آن‌ها برای جلوی بهتر بر روی سطح کابینت یا در شکل ظاهری تخت استفاده کرده و باعث هرچه زیباتر شدن محیط اطراف خود شوید، ورقه‌های ام دی اف در مجموعه مجید شادمند در ابعاد مختلفی و برای سطوح متفاوت جهت نصب و طراحی توزیع می‌گردند که شما با مراجعه بصورت حضوری یا از طریق سایت مجموعه، می‌توانید این ورقه‌ها را در سایز های مختلف و برای تغییر دکوراسیون تهیه و نصب کنید.