کارخانه ام دی اف یکی از کارخانجاتی است که با بالاتر رفتن میزان استفاده از ام دی اف در تولید محصولات مختلف مانند کابینت کمد و غیره، سودآوری مناسبی برای صاحبان صنایع داشته است. افرادی که به دنبال احداث کارخانه ام دی اف هستند، در ابتدا باید ماشین آلات کاربردی برای کارخانه ام دی اف را خریداری نمایند. در این مقاله قصد داریم به برخی از ماشین آلات کاربردی برای کارخانه ام دی اف بپردازیم تا بتوانید میزان سرمایه مورد نیاز برای احداث یک کارخانه را به صورت تقریبی متوجه شوید. با مجید شادمند همراه باشید.

آشنایی با ماشین آلات خط تولید ام دی اف

برخی از ماشین آلاتی که برای خط تولید ام دی اف مورد استفاده قرار می‌گیرند موارد زیر هستند:

اره دورکن

 این اره را می‌توان یکی از مهمترین ماشین آلات برای کارخانه تولید ام دی اف دانست. با استفاده از این اره می توان قطعات ام دی اف را برش داد و آنها را در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار داد. اره های دور کن دارای اندازه های متفاوتی هستند و تیغه آن ها تا ۳۸۰ سانتی متر است‌.

دستگاه پی وی سی زن

بعد از برش دادن قطعات ام دی اف برای روکش کردن دور قطعات از دستگاه پی وی سی زن در انواع مختلف استفاده می شود. این دستگاه در انواع متنوعی در بازار موجود است. برای مثال:

آشنایی با ماشین آلات خط تولید ام دی اف

  • دستگاه پی وی سی زن ساده که شکل کاملا ساده ای دارد و قیمت آن مناسب تر از سایر انواع این محصول است.
  • دستگاه پی وی سی زن منحنی که برای pvc زدن به قسمت های منحنی شکل محصول مورد استفاده قرار می گیرد.
  • دستگاه پی وی سی زن پرتابل که برای کار کردن به یک اپراتور نیاز دارد. این محصول برای کارگاههای کوچک مناسب ترین گزینه است.

دستگاه کرنر زن

این دستگاهی که دیگر از ماشین آلاتی است که برای یک کارگاه ام دی اف مورد نیاز است زیرا بعد از استفاده از دستگاه پی وی سی زن در قسمت هایی مانند کناره‌های کار ممکن است ایراداتی وجود داشته باشد که با استفاده از دستگاه کرنر زن تمامی این ایرادات برطرف میشود. دستگاه کرنر زن در ابعاد و اندازه های مختلف و با قیمت های متفاوتی در بازار موجود است، به همین دلیل باید انواع متفاوت آن را با توجه به نیاز و میزان استفاده انتخاب و خریداری کرد.

دستگاه سوراخ زن

این دستگاه همانطور که از نامش پیداست برای زدن سوراخ روی ام دی اف به کار برده می شود. در برخی از موارد برای تولید مصنوعات چوبی نیاز به زدن سوراخ است که دستگاه سوراخ زن این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد.

گیره گونیا

تمامی زوایای که در چوب های ام دی اف قرار داده میشود حتما باید ۹۰ درجه باشند به همین دلیل گیره گونیا یکی از تجهیزات مهم در هر کارگاه تولید ام دی اف است. گیره گونیا گونیا را در یک محل ثابت نگه می دارد و به اندازه گیری بهتر زوایا کمک می کند.
آشنایی با ماشین آلات خط تولید ام دی اف

دستگاه پمپ باد

دستگاه پمپ باد که با نام کمپرسور هوا نیز شناخته می‌شود برای راه اندازی دستگاه میخکوب مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در ابعاد و اندازه های مختلف در بازار موجود است و برای کار تولید ام دی اف ابعاد ۵۰ لیتری آن مناسب هستند.

تراز لیزری

این محصول یکی از ابزار آلات مورد نیازی است که به واسطه آن می توان صاف بودن سطوح مختلف را متوجه شد. تراز لیزری دقت عملکرد بسیار بالایی دارد و به شما نشان می دهد که آیا صفحه ام دی اف در تمامی قسمت ها دارای ارتفاع یکسانی است یا خیر.

مینی فرز

با استفاده از مینی فرز می توان چوب ام دی اف را به راحتی برش داد و از آن برای موارد مختلف استفاده کرد. مینی فرز به واسطه دارا بودن وزن کمتر نسبت به فرض بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و قیمت پایین تری دارد به همین دلیل یکی از ابزار آلات کاربردی و در عین حال ارزان قیمت است.

گاروز زن

این تجهیزات یکی از تجهیزاتی است که برای به وجود وصل کردن اتصالات آهنی در صنعت تولید ام دی اف به کار برده می شود. با استفاده از این دستگاه سوراخ مورد نیاز برای زدن لولا زده می‌شود و سپس لولا روی سوراخ قرار داده می شود.