لترون از جمله چوب هایی است که در ساخت کابینت به کار می رود. این چوب از خرده چوب ها در کنار رزین و چسب تهیه می شود. سایز چوب به کار رفته در لترون می تواند سایز کوچک، متوسط و بزرگ داشته باشد. کابینت های تولید شده از لترون از لحاظ اقتصادی به صرفه هستند. در واقع این چوب از ام دی اف ارزانتر است. همین امر موجب شده که بسیاری به فکر تهیه کابینت با چوب لترون باشند، اما غافل از این که معایب لترون به قدری است که خرید و سفارش کابینت با آن را به صرفه نخواهد کرد.

در این متن قصد داریم به معرفی کامل معایب این چوب بپردازیم. از شما دعوت می کنیم که ما را تا پایان این متن همراهی نمایید و با دلیل توصیه عدم استفاده از این چوب برای کابینت آشپزخانه آشنا شوید.

معایب کابینت های لترون

نئوپان از جمله چوب های پرکاربرد در ساخت تخت، مبل و کابینت به شمار می آید که قیمت بسیاری پایینی نسبت به سایر چوب ها دارد. روکش های نئوپان از جنس لترون هستند. به همین خاطر بیشتر مردم این چوب را با عنوان لترون می شناسند. معایب کابینت های ساخته شده با لترون به قدری زیاد است که ساخت و سفارش کابینت با این چوب را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم. روکش های لترون روی نئوپان مقاومت بسیار پایینی در برابر آب و رطوبت دارد. به همین خاطر استفاده از آن در کابینت توصیه نمی کنند؛ چرا که کابینت ها در تماس مستقیم با رطوبت و آب قرار دارند.

معایب کابینت های لترون

روکش های لترون در برابر خط و خش نیز مقاومت بسیار پایینی دارند. پس چندان دور از انتظار نیست که پس از مدت زمانی کوتاه مجبور به تعویض کابینت هایتان شوید. این چوب علاوه بر رطوبت در برابر حرارت نیز مقاومت بسیار پایینی داند. این در حالی است که محیط آشپزخانه علاوه بر رطوبت در تماس حرارت نیز قرار دارد. بنابراین بهتر است که برای تهیه کابینت از چوب های مقاوم در برابر حرارت و رطوبت استفاده کرد. با توجه به این که نئوپان چنین ویژگی ندارد، استفاده از آن را در کابینت توصیه نمی کنند.

از دیگر معایب لترون می توان به قدیمی بودن طرح های آن اشاره داشت. درست است که لترون در طرح ها و مدل های بسیاری طراحی و تولید می شود، ولی این طرح ها دیگر امروز خواهانی ندارد و مطابق با دکوراسیون امروزی نیست. لترون خیلی راحت لک می گیرد. بنابراین اگر کابینت خود را از جنس لترون سفارش دادید، همیشه دستمالی به دست داشته باشید که لکه های ایجاد شده روی آن را تمیز کنید!  تمامی این معایب موجب شده که کمتر کسی هوس ساخت کابینت با آن را کند. امروزه ام دی اف بهترین جایگزین برای این چوب است که برخلاف لترون در برابر حرارت و رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

مهندسی مجید شادمند در کنار جمعی از متخصصین و تکنسین های ماهر با افتخار اعلام می کند که کابینت های متنوع را با طرح و رنگ های مختلف طبق سلیقه شما طراحی و تولید می کنند.

استفاده ازلترون در مکانهای کم اهمیت

استفاده ازلترون در مکانهای کم اهمیت

تمامی معایب لترون باعث شده که از این چوب در ساخت کابینت های آشپزخانه استفاده نکنند. با این حال از لترون می توان در مکان های کم اهمیت مانند میز تلویزیون، کتابخانه و ... استفاده کرد. در این مکان ها چوب ها در معرض رطوبت و حرارت قرار نمی گیرند. بنابراین می توان از آن با خیال راحت استفاده کرد. با این حال بسیاری از متخصصین معتقد هستند که در چنین کاربردهایی نیز بهتر است از ام دی اف استفاده کرد.

کلام آخر

استفاده از چوب لترون در صنعت چوب سازی قدمتی طولانی دارد، ولی معایب لترون باعث شده که در این سال ها از این چوب کمتر استفاده شود. در سال های اخیر ام دی اف جایگزین لترون شده است. در متن فوق به طور کامل دلایل خود را برای عدم استفاده از لترون در مکان هایی مانند آشپزخانه مطرح کردیم. همچنین کاربردهایی بی خطر و مناسب این چون را معرفی نمودیم. گروه مجید شادمند در خدمت شما هستند که بهترین کابینت ها را با توحه به سلیقه و نظرتان طراحی و تولید کنند. برای اطلاع از قیمت و مشاهده کابینت های این مجموعه می توانید با شماره های ثبت شده در این سایت تماس حاصل نمایید. کارشناسان این مجموعه در خدمت شما هستند که به تمامی سوال هایتان پاسخ دهند.