امروزه استفاده از محصولات چوبی که با ام دی اف ساخته می شوند رواج بسیاری پیدا کرده است. ام دی اف در انواع گوناگونی تولید می شود که هر کدام بسته به ویژگی هایی که دارند برای ساخت محصول خاصی مناسب هستند. بیشترین استفاده از ام دی اف در صنایع ساختمان سازی است، در واقع از ورق ام دی اف برای ساخت کابینت، کمد دیواری، درب و ... استفاده می شود. با توجه به تحقیقات انجام شده ام دی اف ملامینه و هایگلاس نسبت به دیگر مدل های ورق ام دی اف طرفداران بیشتری دارند از این رو بهتر است برای انتخاب مناسب تر با تفاوت ام دی اف ملامینه و هایگلاس آشنایی داشته باشید. دقت داشته باشید مغزی و متریال اصلی که برای این دو مدل استفاده می شود از تخته های ام دی اف است و تنها تفاوت آن ها در روکش ورق است.
البته در برخی موارد از مغزی نئوپان برای ورق های ملامینه استفاده می شود، در نتیجه هنگام خرید به متریال اصلی ورق ملامینه دقت داشته باشید؛ زیرا ورق های ملامینه ای که از نئوپان هستند کیفیت و طول عمر خوبی ندارند. در کل تفاوت ام دی اف ملامینه و هایگلاس در مواردی مانند ضخامت، قیمت، کیفیت، مقاومت در برابر خط و خش، شکل ظاهری، وزن، دوام، مقاومت در برابر رطوبت، نظافت و ... است. برای بررسی تفاوت های ام دی اف ملامینه و هایگلاس باید با مشخصات هریک آشنایی داشته باشید تا بسته به کاربرد، بودجه و ... بین این دو ورق بهترین مدل را انتخاب نمایید.

مشخصات ام دی اف ملامینه

مشخصات ام دی اف ملامینه

افرادی که در زمینه محصولات چوبی و یا ساختمان سازی فعالیت دارند نام ورق ام دی اف ملامینه را شنیده اند، این نوع ورق نوعی از ام دی اف است که با لایه ای از ملامین روکش شده است. ام دی اف ورقی است که از خرده چوب ها ساخته می شود و چگالی متوسطی دارد، این ورق ها با جنس های متفاوتی روکش می شوند و نام گذاری آن ها با توجه به نوع روکش انجام می شود. ام دی اف ملامینه مدلی از ام دی اف است که با پلاستیک سختی به نام ملامینه روکش شده است. در واقع ملامین ماده پلاستیکی سخت و بادوامی است که مقاومت بالایی دارد.
ام دی اف ملامینه در انواع رنگ، طرح، اندازه و ... تولید می شود از این رو کاربرد گسترده ای دارد و برای ساخت کابینت، مبلمان و ... مورد استفاده قرار می گیرد. روکش ملامینه سبب می شود ضعف های ام دی اف از بین برود و به مزایای آن افزوده شود. در واقع با پرس کردن ملامینه ام دی اف به ورقی ضد آب، زیبا و مستحکم تبدیل می شود. از مهم ترین ویژگی های ام دی اف ملامینه می توان به مقاومت بالا در برابر خط و خش، مقاومت در برابر رطوبت، سهولت در استفاده از ابزار، ظاهر زیبا و ... اشاره کرد.

مشخصات ورق هایگلاس

مشخصات ورق هایگلاس

ورق هایگلاس گونه ای ام دی اف است که با روکشی از جنس پلکسی گلاس (یک نوع ماده پلیمری از پلی کربنات) پوشیده شده است. ورق هایگلاس لایه براق و شفافی است که زیبایی خاصی به ورق ام دی اف می بخشد از این رو کاربرد زیادی دارد و در ساخت انواع کمد دیواری، کابینت، دکور و ... مورد استفاده قرار می گیرد. از مشخصات ورق هایگلاس می توان به کیفیت بالا، مقاومت در برابر آب، دوام بالا، ظاهر زیبا و شیشه ای، براقیت زیاد و ... اشاره کرد. ورق هایگلاس به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و مزایای متعددی که دارد دارای کاربرد گسترده ای است و طرفداران بسیاری دارد. ورق هایگلاس در سایز، ضخامت، طرح و ... مختلفی تولید می شود که هر فرد متناسب با نیاز خود می تواند بهترین آن ها را خریداری کند.

مقایسه‌ی ورق ام دی اف ملامینه با  هایگلاس

مقایسه‌ی ورق ام دی اف ملامینه با هایگلاس

مقایسه ورق ام دی اف ملامینه با هایگلاس بر اساس ویژگی هایی مانند درخشندگی و زیبایی ظاهری، وزن و تراکم، مقاومت نسبت به حرارت، قابلیت ابزار خوری، قیمت و ... انجام می شود. به طور کلی ویژگی های درخشندگی ظاهری، تراکم و وزن، مقاومت در برابر حرارت، قابلیت ابزار خوری، قابلیت تعمیر و مقاومت در برابر رطوبت ام دی اف هایگلاس نسبت به ملامینه وضعیت بهتری دارند. در صورتی که مقاومت در برابر خش، مقاومت در برابر لکه و مقاومت در برابر هرز شدن لولا ورق ام دی اف ملامینه نسبت به هایگلاس وضعیت بهتری دارد.
برای خرید ورق ام دی اف می توانید همین حالا از طریق سایت مجید شادمند اقدام نمایید.