تفاوت قیمت بین کابینت های هایگلاس و ام دی اف به علت تفاوت در برخی از پارامتر های این دو است. مهم ترین این پارامتر ها عبارتند از: جنس های گلاس و ام دی اف، تفاوت در ویژگی ها، تفاوت در مقاومت، جلوه و ظاهر، تنوع مدل و طرح و ... . کابینت های ام دی اف دارای بدنه ای از ورق های فیبری چوبی هستند و در صورت نیاز برای زیبایی و صیقلی شدن آن ها را ملامینه می کنند در مقابل کابینت های هایگلاس دارای بدنه ای از جنس ام دی اف هستند و روی آن با ورق های پلکسی پوشانده شده است. در واقع بدنه هر دو ام دی اف و تفاوت در روکش آن ها است.

کابینت هایی که از هایگلاس ساخته می شوند دارای بازتاب نور بیشتری هستند و از نظر جلوه بسیار زیبا و درخشان هستند. مواردی که ذکر شد از مهم ترین عواملی هستند که باعث تفاوت قیمت ام دی اف و هایگلاس هستند. روکش هایی که برای هایگلاس انتخاب می شود باعث شده که این کابینت ها نسبت به ام دی اف گران تر باشند. به همین دلیل ام دی اف برای ساختن کابینت گزینه مقرون به صرفه تری در نظر گرفته می شوند. البته کسانی که از نظر بودجه مشکلی ندارند با انتخاب هایگلاس می توانند کابینت هایی مقاوم تر با طول عمر بیشتری داشته باشند.

قیمت کابینت هایگلاس ونحوه محاسبه آن

قیمت کابینت هایگلاس ونحوه محاسبه آن

کابینت های هایگلاس در دو حالت وجود دارند که می توانید به خرید آن ها اقدام کنید:

  • کابینت سفارشی هایگلاس
  • کابینت پیش ساخته هایگلاس

کابینت های سفارشی مطابق نظر و سلیقه مشتریان توسط کابینت ساز طراحی و ساخته می شود. کابینت های پیش ساخته هایگلاس نوع جدیدتری از کابینت های ساخته شده در ایران هستند. این نوع کابینت به این صورت است که می توانید کابینت ها را با ابعاد و متراژ های مشخص و استاندارد از بازار تهیه و نصب کنید. اگر همه این کابینت ها با اندازه فضای شما متناسب نباشد، می توانید بقیه کابینت ها را سفارش دهید که به آن کابینت نیمه سفارشی می گویند. در رابطه با قیمت باید بدانید کابینت هایگلاسی که به صورت آماده ساخته می شوند تا 40 % نسبت به کابینت های هایگلاس سفارشی ارزان تر هستند.

ورق های هایگلاس دارای ضخامت و کیفیت های متفاوتی هستند از این رو شما با توجه به سلیقه و بودجه ای که دارید می توانید اقدام به خرید نمایید. مجموعه های ارائه دهنده خدمات ساخت کابینت معمولا با اندازه گیری متراژ فضا و بعد از مشخص شدن طرح و نقشه کابینت با توجه به نوع ورقی که انتخاب کرده اید قیمت دقیقی را به شما ارائه می دهند. قیمت ورق های هایگلاس نیز مانند بسیاری دیگر از محصولات ثابت نیست و با نوساناتی مواجه است.

قیمت کابینت ام دی اف و نحوه محاسبه آن

قیمت کابینت ام دی اف و نحوه محاسبه آن

محاسبه قیمت کابینت ام دی اف معمولا توسط کابینت سازان انجام ی شود. زیرا ساخت هر آیتم به دستمزد مشخص و نوع خاصی از ورق ام دی اف نیاز دارد. برای محاسبه قیمت کابینت ام دی اف ابتدا باید قیمت هر آیتم ( کابینت دیواری،کابینت زمینی، کابینت کمدی و ... ) را در طول مقدار ورق لازم برای آن ضرب  کرد این نوع محاسبه در شرایطی است که اندازه ورق ام دی اف یعنی طول، عرض و ارتفاع آن در حالت استاندارد باشد. طول هر آیتم اندازه بعد یا ضلعی از آن است که به موازات زمین قرار دارد. خوشبختانه امروزه می توانید از طریق برخی از اپلیکیشن ها و یا مراجعه به برخی از سایت ها قیمت کابینت ام دی اف مورد نظر خود را با تقریب نزدیکی محاسبه کنید.

در این برنامه ها با درج اندازه کابینت و نوع ورق مورد استفاده قیمت نهایی آن برای شما محاسبه می شود. هر آیتم دارای ضریبی است که این ضریب با توجه به سختی کار و نوع ورقی که باید برای آن محاسبه شود در نظر گرفته شده است. به طور مثال ضریب کابینت زمینی 60 درصد است، به این معنی که اگر قیمت هر متر کابینت یک میلیون تومان باشد قیمت کابینت زمینی شصت درصد آن یعنی ششصد هزارتومان است. این قیمت ها با توجه به طراحی و نقشه و برخی عوامل دیگر متغیر است. برای مثال اگر کابینت ها در نواحی زاویه دار باید نصب شوند، برشکاری و سختی کار زیادی دارند از این رو هر متر کابینت با قیمت بیشتری تمام می شود.

متخصصان مجید شادمند در کنار شما هستند.