آشپزخانه قلب هر خانه ای به شمار می آید. نوع دکوراسیون قلب خانه دکور تمامی خانه را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین خاطر مدل و رنگ کابینت ها بسیار مهم است. در دهه هفتاد تنها شاهد کابینت هایی فلزی به رنگ سبز پسته ای بودیم، ولی امروزه کابینت ها در رنگ ها، جنس و مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند که هر یک از آن ها برای مدل خاصی از دکوراسیون مناسب است، اما بهترین نوع رنگ برای کابینت ام دی اف شامل چه گزینه هایی می شود. مطمئناً انتخاب رنگ برای کابینت در بین گزینه های موجود بسیار سخت است، اما در این متن قصد داریم با ارائه راهنمایی کامل انتخاب رنگ کابینت را برای شما راحت کنیم. در صورتی که شما نیز در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه تان مردد هستید، ما را تا پایان این متن همراهی نمایید که با این راهنمای جامع و کامل آشنا شوید.

کدوم رنگ بندی کابینت ام دی اف برای آشپزخانه من مناسبتره؟

اندازه آشپزخانه اولین نکته ای است که تعیین کننده رنگ برای کابینت ام دی اف خواهد بود. در صورتی که آشپزخانه ای بزرگ و دلباز دارید، رنگ های بسیاری برای انتخاب پیش روی شما قرار دارد. در این حالت می توانید به راحتی از رنگ های روشن و تیره برای کابینت هایتان استفاده کنید، ولی اگر آشپزخانه ای کوچک و نقلی دارید، بهتر است از رنگ های روشن و براق مانند هایگلاس ها برای کابینت هایتان بهره ببرید. با انتخاب چنین رنگ و جنسی از کابینت آشپزخانه تان را بزرگتر و دلبازتر خواهید کرد.

معرفی جدیدترین رنگ‌ های کابینت ام دی اف

نورگیری آشپزخانه نکته دومی است که حین انتخاب رنگ برای کابینت ام دی اف باید در نظر داشت. در صورتی که آشپزخانه تان نورپردازی مناسبی دارد، به راحتی می توانید رنگ های تیره نیز انتخاب کنید، ولی اگر آشپزخانه تان به طور طبیعی یا مصنوعی نورپردازی مناسبی نداشته باشد، به هیچ وجه از رنگ های تیره برای کابینت ام دی اف استفاده نکنید.
رنگ سرامیک دیوارها و کف آشپزخانه سومین نکته ای است که حین انتخاب رنگ کابینت باید در نظر داشته باشید. سعی کنید رنگی را برای کابینتتان انتخاب نمایید که با سرامیک بدنه و کف آشپزخانه همخوانی داشته باشد. علاوه بر این به رنگ دکوراسیون منزل خود از جمله کاغذ دیواری، مبل، فرش و ... نیز دقت کنید.

معرفی جدیدترین رنگ‌ های کابینت ام دی اف

در ابتدا به این نکته دقت داشته باشید که انتخاب بهترین رنگ تا حد بسیار زیادی به سلیقه شما بستگی دارد. رنگی را برای آشپزخانه و کابینت خود انتخاب کنید که پس از سال ها نیز مورد پسند شما باشد و دلتان را نزند. رنگ های خنثی بهترین گزینه هایی هستند که چنین ویژگی را به دنبال دارند. شاید رنگ هایی مثل قرمز یا زرد جذابیت بالایی داشته باشد، ولی ممکن است پس از مدت زمانی دل شما را بزند. از جمله بهترین رنگ هایی که برای کابینت می توانید انتخاب کنید به شرح زیر هستند:

کدوم رنگ بندی کابینت ام دی اف برای آشپزخانه من مناسبتره؟

سفید بهترین رنگ برای کابینت ام دی اف

سفید از جمله رنگ های پر طرفداری است که هیچ گاه از مد نمی افتد. شما می توانید تنها از رنگ سفید برای کابینت هایتان استفاده کنید یا آن را با رنگ های دیگری مانند کرم و قهوه ای ترکیب نمایید. البته کابینت سفید در تناژهای مختلفی وجود دارد. رنگ هایی مانند استخوانی گزینه مناسبتری از سفید هستند، چرا که چشم را نمی زنند و براقی کمتری نسبت به سفید دارند. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که رنگ سفید کثیفی و لک را بیشتر نمایان می کند. به همین خاطر اگر حوصله تمیز کردن مکرر آشپزخانه را ندارید، پیشنهاد می دهیم که از رنگ سفید برای کابینت هایتان استفاده نکنید.

کرم و قهوه ای بهترین رنگ های کابینت

رنگ های نود نیز گزینه مناسبی برای کابینت به شمار می آیند که حس گرمای دلنشینی را به آشپزخانه می دهند. در صورتی که قصد دارید این دو رنگ را در کنار یکدیگر در آشپزخانه به کار ببرید، به این نکته دقت داشته باشید که آیا فضا و کابینت کافی برای این کار دارید؟ این که کدام یک از این رنگ ها غالب باشد نیز به دکوراسیون منزل شما بستگی خواهد داشت.

طوسی رنگی دلباز و شیک برای کابینت ام دی اف

طوسی رنگی دلباز و شیک برای کابینت ام دی اف

رنگ طوسی در این سال ها بسیار ترند شده است. این رنگ را می توان با رنگ های سفید و قهوه ای نیز ترکیب کرد. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که ممکن است در چند سال آتی رنگ طوسی از مد بیفتد. علاوه بر آن رنگ طوسی کمی فضای خانه را سرد می کند. به همین خاطر توصیه می کنیم که این رنگ را در کنار رنگ چوب به کار ببرید.

کلام آخر

انتخاب بهترین رنگ برای کابینت ام دی اف از جمله چالش های بزرگی است که هنگام طراحی دکوراسیون داخلی با آن مواجه خواهید شد. از این رو در متن فوق به معرفی اصول انتخاب و بهترین رنگ برای کابینت پرداختیم. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع کابینت ها، می توانید با کارشناسان مجید شادمند تماس بگیرید.