کابینت را مهم ترین عضو در دکوراسیون آشپزخانه می دانند. کابینت ها علاوه بر زیبایی کارایی بسیار بالایی در آشپزخانه دارند. طرح ها و مدل های کابینت بسیار متنوع است. اما بهترین جنس برای کابینت، ام دی اف است، و اکثر کابینت سازان از ام دی اف برای ساخت کابینت استفاده می کنند. ام دی اف ویژگی های منحصر به فرد و خاصی دارد به همین خاطر برای ساخت کابینت بیشتر از mdf استفاده می کنند. در ادامه بهترین ام دی اف برای کابینت و دلیل معرفی ام دی اف به عنوان بهترین جنس، کابینت را بررسی خواهیم کرد.

بهترین نوع ام دی اف برای ساخت کابینت کدام است؟

ویژگی های بهترین نوع ام دی اف برای ساخت کابینت عبارت اند از:

  • در برابر رطوبت و حرارت مقاومت بالایی دارد

  • انعطاف پذیری و تنوع طرح و رنگ دارد.

  • در شرایط آب و هوایی سازگار است.

  • عایق مناسب و خوبی در برابر سرو صدا دارد.

  • تمیز کردن ساده و راحت دارد.

  • به راحتی قابل نصب است.

  • قیمت مناسبی دارد.

بهترین نوع ام دی اف برای ساخت کابینت کدام است؟

ام دی اف ها در دو نوع خام و روکش دار در ایران تولید می شوند. اما برای معرفی بهترین نوع ام دی اف برای ساخت کابینت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روکش ملامینه

  • روکش هایگلاس

  • روکش پی وی سی

  • روکش چوب طبیعی

  • روکش uv

  • روکش پولیشی

روکش ملامینه، بهترین نوع ام دی اف برای ساخت کابینت

ضد خش بودن و ظاهر مات، روکش ملامینه باعث شده بهترین نوع ام دی اف برای ساخت کابینت به شمار برود. نصب آسان و بدون نیاز به چسب، قیمت مناسب از مزیت های روکش ملامینه است. البته به این نکته هم باید اشاره کرد که روکش ملامینه تنوع طرح و رنگ بالایی ندارد.

روکش هایگلاس، بهترین نوع ام دی اف برای ساخت کابینت

روکش هایگلاس به نحوی است که یک طرف ام دی اف روکش پلاستیکی پلی گلاس و یک طرف آن روکش پی وی سی است. روکش هایگلاس بهترین نوع ام دی اف برای ساخت کابینت است. این روکش کاملاً ضد آب است و شفافیتی مانند شیشه، روی ام دی اف ایجاد می کند. مقاومت بالای روکش هایگلاس باعث شده بهترین نوع ام دی اف برای ساخت کابینت و پر فروش ترین نوع برای کابینت سازی باشد.

روکش ملامینه، بهترین نوع ام دی اف برای ساخت کابینت

روکش پی وی سی، بهترین نوع ام دی اف برای ساخت کابینت

روکش پی وی سی علاوه بر زیبایی که دارد، مقاومت در برابر رطوبت و تغییرات آب و هوایی بالایی دارد. طول عمر بالا و عدم پوسیدگی و عدم تغییر رنگ و تنوع طرح و رنگ بالا، باعث شده روکش پی وی سی بهترین نوع ام دی اف برای ساختن کابینت باشد.

روکش چوب طبیعی، بهترین نوع ام دی اف برای ساخت کابینت

طراحی خاص و منحصر به فرد از مزیت های مهم روکش چوب طبیعی است. زیبایی و چشم نواز بودن روکش چوب طبیعی را بهترین نوع ام دی اف برای ساخت کابینت کرده است. برای ساخت این مدل از چوب های طبیعی درخت های گردو، بلوط و ملچ استفاده می شود. به علت استفاده از چوب طبیعی، در روکش چوب طبیعی برای ساخت کابینت قیمت بالایی دارد. از طرفی تنوع طرح و رنگ روکش چوب طبیعی زیاد نیست. چوب ذاتاً مقاومت در برابر حرارت و رطوبت ندارد به همین خاطر در صورت استفاده کردن از روکش چوب طبیعی نیاز به مراقبت با دقت بیشتری دارد. روکش چوب طبیعی برای دکوراسیون های سنتی و طبیعی، بهترین، بهترین نوع ام دی اف برای ساخت کابینت است.

روکش UV ، بهترین نوع ام دی اف برای ساخت کابینت

روکش UV ، بهترین نوع ام دی اف برای ساخت کابینت

روکش یو وی مقاومت بالایی در برابر نور آفتاب دارد. این نوع روکش دارای ظاهری براق، تنوع رنگی بالا و عدم تغییر رنگ در طول زمان دارد. جدیدترین روکش ام دی اف روکش یو وی است. به همین خاطر روکش UV را می توان بهترین نوع ام دی اف برای ساخت کابینت معرفی کرد. روکش یو وی دارای 9 لایه است به همین خاطر مقاومت بالایی دارد. فرایند ساخت روکش یو وی بیشتر از دیگر روکش ها است و قیمت بالایی دارد. 

روکش پولیشی، بهترین نوع ام دی اف برای ساخت کابینت

روکش پولیشی هم یک مدل جدید برای ام دی اف است. مقاومت بالا در برابر رطوبت و خش و نور آفتاب در روکش پولیشی آن را بهترین نوع ام دی اف برای ساخت کابینت کرده است. اما روکش پولیشی تنها در یک رنگ تولید می شود و هزینه های بالایی دارد.

سخن آخر

در این مقاله بهترین نوع ام دی اف برای ساخت کابینت صحبت کردیم. بهترین های ام دی اف برای کابینت را معرفی کردیم. اما در بین این مدل های ام دی اف که نام بردیم بهترین نوع ام دی اف برای ساخت کابینت دو نوع ام دی اف با روکش پی وی سی و ام دی اف با روکش هایگلاس است. قیمت مناسب، مقاومت بالا و تنوع در طرح و رنگ ام دی اف با پی وی سی و ام دی اف با روکش هایگلاس این دو روکش ام دی اف را پر فروش ترین و پر طرف دارترین نوع کرده است. برای خرید می توانید از طریق سایت مجید شادمند اقدام نمایید.