استفاده از ام دی اف در تولید مصنوعات چوبی رونق خوبی دارد. به همین علت بسیاری از سرمایه داران علاقه مند به ورود به این حیطه هستند. سوالی که در ابتدای مسیر مطرح می گردد اغلب در مورد میزان هزینه لازم برای سرمایه گذاری و مقدار سود و بازگشت سرمایه است. متقاضیان می خواهند بدانند که برای راه اندازی یک خط تولید ام دی اف چه میزان سرمایه مورد نیاز است. میزان تولیدات رقبا، قیمت محصولات در بازار و ... نیز از نکات مهمی هستند که در گام نخست مورد توجه قرار می گیرند. بهترین راه برای پاسخ دهی به اینگونه سوالات، بهره گیری از یک طرح توجیهی دقیق است که توسط کارشناسان و متخصصان این حوزه تدوین شده است. چرا که در طرح توجیهی تمام نکات مورد نیاز درباره طرح و ایده به خوبی مورد بررسی قرار می گیرد و با اعداد و ارقام می توان متوجه شد که آیا طرحی توجیه اقتصادی برای اجرا دارد یا خیر.  با ما در این مطلب از سایت مجید شادمند همراه باشید. 

هزینه راه اندازی خط تولید ام دی اف

طرح توجیهی راه اندازی خط تولید ام دی اف mdf

برای کسب اطلاعات معتبر در مورد اقتصادی بودن یک ایده باید از طرح توجیهی استفاده شود. در طرح های توجیهی محاسبات لازم و مطالعاتی برای ایده مورد نظر صورت می گیرد تا در مرحله اول فکر و ایده به صورت مبسوط تشریح گردد. چرا که فکر اولیه پردازش نشده و به اصطلاح خام است. در ادامه با انجام امکان سنجی، موفقیت طرح و یا شکست آن مشخص شود. با تدوین طرح توجیهی و ارائه آن در مواقع لزوم می توان دیگران را به صورت دقیق در جریان ایده قرار داد به طوریکه ذهنیت کاملا درستی از فکر مورد نظر در ذهن مخاطب ایجاد شود. با این روش معرفی طرح به سرمایه گذاران، بانک ها و سازمان های ذی ربط و ... راحت تر صورت می گیرد. یک طرح توجیهی متشکل از سه بخش اصلی است که عبارتند از مالی، بازار و فنی. متخصصان اطلاعات و داده های مربوط به هر یک از بخش های فوق الذکر را به صورت به روز در غالب این طرح گردآوری می کنند.

  • بخش مالی طرح توجیهی: اسناد مالی طرح نظیر میزان سرمایه در گردش مورد نیاز، دستمزد و حقوق پرسنل، بودجه مورد نیاز برای خرید ماشین آلات و دیگر اقلام مورد نیاز در این بخش عنوان می شود. خروجی داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار معروف کامفار محاسبه می گردد.
  • بخش بازار طرح توجیهی: در این قسمت شرایط فعلی و گذشته بازار مورد بررسی قرار می گیرد تا مشخص شود که آمار تولید محصول مورد نظر در سنوات اخیر چه میزان بوده است. در همین بخش پیش بینی هایی نیز برای تخمین میزان نیاز بازار به محصول در بازه زمانی مشخصی در آینده صورت می گیرد.
  • بخش فنی طرح توجیهی: در بخش فنی همه مسائل مربوط به ماشین آلات مورد نیاز طرح، زمین برای احداث سوله جهت انجام پروسه تولید، تعداد پرسنا و روش تولید مورد بررسی و تدقیق قرار می گیرد.

طرح توجیهی راه اندازی خط تولید ام دی اف mdf

راهنمای راه اندازی خط تولید صنایع چوب(صفر تا صد)

ورود به هر بازار جدیدی نیازمند برخورداری از دانش و آگاهی کافی در آن زمینه است. در حقیقت علاقه مندان برای سرمایه گذاری دارایی های خود را نباید بی گدار به آب بزنند و بدون بررسی علمی و صرفا تحت یک احساس شتاب زده در این مورد تصمیم گیری کنند. چرا که تصمیمات غلط در بازارهای مالی گاهاً عواقب سنگین و جبران ناشدنی به همراه دارند و ممکن است کل هستی فرد را از بین ببرند. لذا توصیه می شود متقاضیان پیش از هر گونه اقدامی، ابتدا با یک یا چند متخصص کارکشته مشورت نمایند و بعد از تدوین طرح توجیهی و حصول اطمینان از بازدهی مثبت پروژه نسبت به سرمایه گذاری در آن ایده تصمیم گیری نمایند. برای راه اندازی یک خط تولید صنایع چوب بهتر است یک متخصص صفر تا صد ایده مورد نظر را با دقت بررسی نماید. چرا که گاهی ایده ای در یک منطقه از کشور بازدهی اقتصادی دارد در حالی که اجرای همان ایده در جای دیگری از ایران عزیز زیان ده خواهد بود. لذا نمی توان با اتکا به ظواهر در امور کلان تصمیم گیری نمود و لازم است تا هر تصمیمی ابتدا به تائید افراد خبره و کارشناس برسد و سپس برای عملی کردن آن اقدام شود. ایده ای که به تائید متخصصان رسیده باشد بسیار ارزشمند است و نتایج حاصل از اجرای آن نیز امید آفرین خواهد بود.