اندازه و ابعاد ورق های ام دی اف دارای اهمیت زیادی در ساخت انواع کابینت و دیگر مصارف این محصول دارد. ورق های ام دی اف در سال های اخیر دارای افزایش قیمت بوده اند به همین دلیل اطلاع داشتن از اندازه و ابعاد دقیق ورق های ام دی اف می تواند باعث صرفه جویی در مصرف این ورق ها و هم چنین هزینه خریدار شود. برخی از ورق های ام دی اف در اندازه های استاندارد ساخته می شود. برخی برند ها و شرکت های مطرح ورق های ام دی اف را در اندازه های مشخصی به تولید می رسانند. ام دی اف ها دارای انواع خارجی و داخلی هستند. علاوه بر نمونه های استاندارد، بسیاری از تولید کننده های ام دی اف،نمونه های مورد نظر را به صورت سفارشی برای مشتریان به تولید می رساند. استفاده از از ورق ام دی اف برای ساخت کابینت و یا دیگر مصارف دکوراسیونی دارای ابعادی شامل طول، عرض و ارتفاع است. با اندازه گیری این ابعاد و سفارش به شرکت ها و تولید کننده ها می توان این محصول را طبق نیاز به دست آورد. تمام سوالات خود در رابطه با چوب را می توانید از سایت مجید شادمند بیابید. 

ابعاد ورق ام دی اف [اندازه ورق ام دی اف، ضخامت ورق ام دی اف]

اندازه ورق ام دی اف

ورق ام دی اف معمولا در اندازه های استانداردی برش داده می شوند. اندازه های استانداری وجود دارند که بیشترین میزان تقاضا را در بازار ام دی اف دارند.

  • ورق ام دی اف به ابعاد 183*366 از استاندارد ترین و پرکاربردترین ورقه های ام دی اف است. سایر ورقه های ام دی اف با توجه به این اندازه بریده می شوند.
  • ورقه های ممبران در ابعاد 120 40 و 280120 برش داده می شوند. این اندازه توسط هر برندی تولید نمی شود. برخی از شرکت های خاص در ایران اقدام به تولید این نوع ورق با این اندازه نموده اند.
  • ورق های گلاس دارای دو اندازه استاندارد 120240 و 120280 هستند. ورق های گلاس نسبت به ام دی اف در اندازه های کوچک تری برش داده می شوند. معمولا هسته و مغز ورقه های های گلاس از ام دی اف است.

اندازه و ضخامت هر ورق ام دی اف از موارد تعیین کننده قیمت این محصول در بازار است. به دلیل رقابتی که در بازار فروش انواع ورق ام دی اف وجود دارد می توان نمونه های با کیفیت این محصول را با قیمت مقرون به صرفه ای تهیه کرد.
ابعاد و اندازه ورق های ام دی اف با توجه به برندی که دارند متفاوت است.

اندازه ورق ام دی اف

ضخامت ورق ام دی اف

ورق های ام دی اف بر اساس ضخامتی که دارند دسته بندی می شوند.

  • ورق ام دی اف 3 میلی متری: از ورق های 3 میلی متری برای استفاده در ساخت کابینت، کمد، دراور و ... استفاده می شود. ورق های 3 میلی از نازک ترین انواع ورق ام دی اف محسوب می شوند و به نسبت شکننده و ضعیف هستند. معمولا این ورق ها با استفاده از منگنه به بدنه اصلی کمد یا کابینت وصل می شوند.
  • ام دی اف 6 میلی متری: کاربرد ام دی اف های 6 میلی اغلب برای مونتاژ پارتیشن های اداری استفاده می شود. برخی از انوام این نوع ام دی اف دارای روکش هایی هستند که با استفاده از آن ها می توان دیوار ها را پوشش داد.
  • ام دی اف 8 میلی متری: استفاده از ورق 8 میلی اغلب برای قاب درب کابینت مورد استفاده قرار می گیرد. به این صورت که پروفیل های طراحی شده با اندازه های مشخص از قبل آماده می شوند و این نوع ام دی اف با ابعادی به اندازه 8 میلی متر برش داده شده و در نهایت با استفاده از چسب بهم متصل می شوند.
  • ام دی اف 16 میلی متری: از پرکاربردترین و پر مصرف ترین انواع ام دی اف می وان به نوع 16 میلی آن اشاره نمود. بدنه، درب کابینت، کمد و ... از جمله مواردی است که در ساختن آن ها از ورق ام دی اف با ضخامت 16 استفاده می شود.
  • ام دی اف 18 میلی متری: از این ورق برای ساخت درب و بدنه کابینت استفاده می شود.
  • ام دی اف 25 میلی متری: برای ساخت تجهیزات اداری، پارتیشن های دو جداره و ... مورد استفاده قرار می گیرد. تولید این نوع ورق به صورت سفارشی و در رنگ های محدودی صورت می گیرد.
  • ام دی اف 32 میلی متر: برای ساختن ورق های کابینت از دو ورق 16 میلی متری استفاده می شود.