کابینت ها از جنس، رنگ و مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند که نقش بسیار مهمی در دکوراسیون منزل دارند. کابینت ها را باید به گونه ای انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی ماندگاری و دوام بالایی داشته باشند. همچنین در حین خرید و سفارش کابینت باید به این نکته دقت داشته باشید که برای تمامی وسایل و لوازم خانه تان جای مناسبی داشته باشند. امروزه خرید کابینت ام دی اف بیش از سایر جنس ها رواج پیدا کرده است. مزیت های بسیار ام دی اف باعث استقبال بالای مردم از آن شده است. با این حال زمانی شما می توانید از مزیت های ام دی اف بهره مند شوید که هنگام خرید کابینت نکاتی را در نظر داشته باشید.

در این متن برای راهنمایی شما عزیزان به معرفی تمامی نکاتی پرداختیم که موجب خرید بهترین کابینت ام دی اف با توجه به بودجه و نیاز شما می شود. از شما دعوت می کنیم که برای آشنایی با این نکات ما را تا پایان این متن همراهی نمایید.

جامع ترین راهنمای خرید کابینت ام دی اف

راهنمای خرید کابینت ام دی اف به شما کمک می کند که مناسب ترین کابینت را با توجه به فضا، بودجه، سلیقه و نیازتان تهیه کنید. این راهنما شامل نکات زیر می شود:

جامع ترین راهنمای خرید کابینت ام دی اف

محل استفاده از کابینت

بسیاری تصور می کنند که کابینت ها تنها در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند، ولی جالب است بدانید که از کابینت ام دی اف علاوه بر آشپزخانه در سرویس بهداشتی، اتاق نشیمن و جهت دکوراسیون در نشیمن استفاده می شود. طرح و رنگ هر یک از این کابینت ها با توجه به مکان استفاده باید مشخص شود.

انواع کابینت بر حسب رنگ

کابینت های ام دی اف در دو مدل مات و براق یا همان هایگلاس طراحی و تولید می شوند. مدل هایگلاس قیمت بالاتری دارد، چرا که علاوه بر ظاهر زیبا و درخشان مقاومت بسیار بالایی در برابر خش خوردگی از خود نشان می دهد. کابینت های ام دی اف در رنگ های مختلفی از قبیل سفید، قهوه ای، طوسی، زرد، آبی، سبز، سورمه و ... وجود دارند.

بهتر است که رنگ کابینت را با توجه به مساحت آشپزخانه، نور پردازی آن، سلیقه و نوع دکوراسیون منزلتان انتخاب کنید. با این حال این نکته را به خاطر داشته باشید که رنگی را انتخاب کنید که پس از مدتی موجب دلزدگی تان نشود. رنگ های نود مانند استخوانی، کرم و قهوه ای بهترین رنگ برای کابینت هستند، چرا که هیچ گاه از مد نمی افتند و قابل ست شدن با سایر رنگ ها نیز هستند.

مکانیزم باز و بسته شدن

باز و بسته شدن کابینت ها نیز نکته مهمی است که حین خرید کابینت ام دی اف باید در نظر داشت. از جمله مکانیزم های باز و بسته شدن کابینت ام دی اف به شرح زیر است:

جامع ترین راهنمای خرید کابینت ام دی اف

  • درهای تاشو: این نوع مکانیزم برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است. درهای کابینت در این حالت به صورت عمودی باز می شود.

  • درهای چپ و راست: این نوع از درها لولا گازور 90 درجه ای دارند که در چارچوب کابینت قرار می گیرد.

  • درهای کشویی: این درها به کمک قرقره باز می شود که برای آشپزخانه های کوچک مناسب است.

  • درهای کرکره ای: این درها روی شیارهای مخصوصی در داخل کابینت قرار دارند که به صورت کرکره باز و بسته می شوند.

  • درهای فلت و فشاری: این درها امروزه بیش از سایر مدل ها رایج شده اند که با کمی فشار باز و بسته می شوند.

بودجه و قیمت کابینت های ام دی اف

بودجه و قیمت کابینت های ام دی اف

نکته دیگری که حین خرید کابینت ام دی اف باید در نظر داشت، میزان بودجه است. کابینت های ام دی اف در قیمت های مختلفی تولید می شوند. بنابراین در قدم اول میزان بودجه خود را مشخص کنید. با این کار گزینه های محدودتری برای انتخاب پیش روی شما قرار دارد.

کلام آخر

کابینت های ام دی اف قیمت بالایی دارند. به همین خاطر در هنگام خرید کابینت ام دی اف باید نکاتی را در نظر داشت، چرا که قرار است این کابینت ها برای بیست سال یا بیشتر از آن مورد استفاده قرار گیرد. از این رو در متن بالا به معرفی تمامی نکاتی پرداختیم که خریدی مطمئن و بدون پشیمانی را برای شما به بار می آورد. شما همه این ها را می توانید با خرید از مجید شادمند تجربه کنید.