اگر قصد دارید یک خط تولید  mdf راه اندازی کنید ،قبل از هر کاری باید از مشاوره افراد با تجربه استفاده کنید. یک برنامه ریزی دقیق برای تعیین میزان بازدهی مناسب و بر اساس سرمایه گذاری افراد است. حتماً می دانید MDF یکی از ابزار پر کاربرد و پر بازده در صنعت ساختمان سازی، دکوراسیون و... است. به همین خاطر هر کس یا هر گروهی که قصد ورود به این صنعت را دارد. باید آشنایی با خط تولید MDF  ( مشاوره، بازدهی و سرمایه گذاری) داشته باشد. مهندس مجید شادمند تحت عنوان یک کارشناس و تولید کننده محصولات mdf آمادگی دارد تا به شما عزیزان مشاوره بدهد.

در ادامه برای آشنایی با خط تولید mdf، همچنین راه های مشاوره، بازدهی و سرمایه گذاری بهتر و با سود بیشتر را بررسی خواهیم کرد.

آشنایی با خط تولید MDF

برای آشنایی با خط تولید MDF باید گفت ، خط تولید ام دی اف نیاز به دستگاه های مختلفی با کارایی ها و بازدهی های متفاوتی دارد. حداقل دستگاه های که برای خط تولید MDF نیاز است عبارت اند از:

دستگاه ریفانیر، دستگاه چسب زنی، دستگاه خم کاری، دستگاه شستشویی خرده چوب، دستگاه الک زن تا چوب ها را طبقه بندی کند، خردکن ها، فرمینگ، پرس، سمباده زن، دستگاه برش، خشک کن و... . خط تولید ام دی اف به این صورت است که ابتدا چوب های جنگلی وارد سیستم خط تولید می شوند. دستگاه های خرد کن و آسیاب دیسکی چوب ها را در پهنای متفاوت و بر اساس نیاز با تیغ های تیز این دستگاه ها برش می دهد. بعد از آن باید با کوره های خشک کن رطوبت الیاف گرفته شود و کاملاً خشک شود.

 آشنایی با خط تولید MDF

در مرحله بعدی بخش پرس باید ام دی اف ها سطحی صاف و یکدست در بیایند. دستگاه سمباده زن بعد از پرس وظیفه دارد سمباده زنی دستگاه ها را انجام دهد. در آخر هم باید روکش های مختلف و به روش های مختلف روی MDFهای ساخته شده انجام شود. در آخر مجدد به بخش برش می رود تا در سایز های متفاوت برش داده شود. البته امروزه به علت زیاد شدن بیش از حد MDF  و از طرفی تجزیه نشدن MDF رو به بازیافت آورده اند. به همین خاطر تولید کنندگان ام دی اف از بازیافت ضایعات و پسماندهای MDF استفاده می کند .

بازیافت پسماندها و ضایعات ام دی اف برای تولید کننده می تواند به صرفه تر باشد. کمتر شدن هزینه های ورق های بازیافت MDF نسبت به ورق ها چوب های طبیعی باعث شده تولید کنندگان ام دی اف از ورق های بازیافتی برای تولید MDF استفاده کنند. از طرفی تولید کننده mdf دغدغه کمبود ام دی اف، انبار کردن و مکانی برای بازیافت ام دی اف خود ندارد. تولید کننده ام دی اف بر اساس بودجه ای که دارد می تواند دستگاه های خود را انتخاب کند. برای تولید ام دی اف می توان از حداقل دستگاه های ام دی اف استفاده کرد.

بازدهی خط تولید MDF

برای افزایش راندمان و بازدهی خط تولید mdf باید اصولی را رعایت کرد. همان طور که گفتیم استفاده از ضایعات و پسماندهای mdf خود باعث کاهش هزینه های مواد اولیه می شود. اما دیگر روش های که می توان رانمان و بازدهی خط تولید mdf را افزایش داد عبارتند از:

بازدهی خط تولید MDF

  • فرایندهای عملیاتی را به روز نگه دارید و بهبود ببخشید.
  • عملکرد خط تولید را به طور مداوم ارزیابی کنید.
  • فناوری های خود را به روز نگه دارید
  • مشکلات خط تولید را شناسایی و بر طرف کرد.
  • به حداقل رساندن ضایعات خط تولید
  • برنامه ریزی برای آموزش کارکنان و به روز نگه داشتن آنان و سازماندهی کارکنان و تیم های خط تولید.
  • ساعات کاری کارکنان نباید فشار بر کارکنان بیاورد. خستگی و فشار بر روی کارگر باعث بازدهی منفی می شود که خسارات مالی و جانی در پی خواهد داشت.

سخن آخر

اگر قصد دارید در آینده یک خط تولید mdf راه اندازی کنید، باید بدانید چندین ماه قبل برای با مشاوره ها، طراحی ها و برنامه ریزی ها اقدام کنید. شما برای راه اندازی یک کارخانه خط تولید باید تمامی جوانب را بسنجید و بعد اقدام کنید. مهندس مجید شادمند آمادگی مشاوره دادن برای راه اندازی خط تولید mdf یا حتی بهبود عملکرد و راندمان و بازدهی تولیدات شما است.